Sidrišče
NOVICE

Objavil/a: Matjaž Šerkezi, sobota, 24. avgust 2013, ogledov: 3836

Alpinistična odprava AO Kamnik in GRS Kamnik - Valbona 2013

Kamniški alpinisti preplezali sedem novih smeri!

Osmega avgusta 2013 smo pod taktirko Aleša Holca za 10 dni odšli na aktivni dopust v Albanske Alpe, natančneje v dolino Valbone, v severozahodnem delu Albanije.
Prijavilo se nas je 13 in na dveh sestankih je vsak udeleženec dobil nekaj zadolžitev. Moja je med drugimi bila tudi pisanje tega poročila1.

Razen začetne težave s "crknjenim" kombijem nekaj ur pred odhodom večjih težav na poti nismo imeli. K temu so zagotovo pripomogle nalepke GRS, zaradi katerih smo vse mejne prehode prečkali gladko, še več, obmejni organi so bili izjemno prijazni in ustrežljivi.

V večernih urah prispemo na cilj, kjer pri domačinu Marku Lamthiju na travniku postavimo tabor, povečerjamo in gremo spat. Zbudimo se v sončno jutro, obdani z neštetimi vrhovi v bližnji in daljni okolici. Začnejo se sestavljati naveze in vsaka sestavlja svoj načrt za napad na še neosvojene deviške stene vrhov Maja e Malle in Qater Majat2. Popoldan se nas nekaj odpravi na videz bližnje sedlo v smeri Maje Tath, kjer naveza Jaka Capuder, Alen Voljkar, Lado Kladnik premaga 310 metrsko smer razglašene Ukulele.

Nekaj planincev je šlo raziskat severni del doline, preostali pa so merili moči na bližnjem balvanu. Zvečer smo z domačini odigrali še nogometno tekmo. Po večerji je sledilo še prijetno druženje v taboru.

Naslednje jutro se pripravljamo in pakiramo. Naveza Aleš Holc, Marko Petek - Keli in Jure Prezelj prva zapusti bazni tabor, nekaj ur za njimi pa v skupini še preostale tri naveze. Ko smo slednji dosegli bivak, je bila prva naveza že visoko v 600 metrski steni Maje e Malle, s katero so opravili v šestih urah. Smer je dobila ime Problem - Nje problem3.

V hladnem jutru se po toplem obroku zapodimo v okoliške stene.

Naveza Lado Kladnik, Marko Gradišnik in Blaž Gladek v 500 metrsko steno Maja e Malle, naveza Dejan Kuserbanj, Alen Voljkar in Jaka Capuder pa v 510 metrsko strašno podrto Psihozo v skupini Maja e Malle, po novem Maja e Kamnik. Zadnja bivak zapusti naveza Miš-Tomelj, ki se poda na dvodnevno raziskovalno grebensko prečenje bližnjih vrhov, ki so brez imen. Eden od osvojenih predvrhov je bil hkrati tudi vrh Psihoze, zato ga poimenujemo Maja e Kamnik ali po naše Kamniški vrh. Medtem pa naveza Holc, Petek in Prezelj prvenstveno zleze še na 400 metrski Kamniški steber v Qater majat.

Sledi dan počitka v baznem taboru in kovanje novih načrtov za prihodnje dni.

Vstanemo zgodaj. Holc, Petek in Prezelj se podajo preplezat novo v smer Ismail Sali Brucaj, zaradi slabih informacij za dostop porabijo osem ur, zato ta dan le še preverijo smer in sestop ter si uredijo bivak. Naslednji dan pa preplezajo 400 metrsko Slovensko lepotico. Naveza Gradišnik-Gladek krene proti vznožju Maje e Malle, kjer premagata 1000 metrsko smer GEGI. Naveza Dejan, Alen in Jaka napade steno Maje That, vendar se zaradi poslabšanja vremena namesto bivakiranja v steni odloči sestopiti.

Skupina petih (Franc Miš, Katja Tabernik, Cene Griljc4 , Lado Kladnik, Tomelj) pa se odpravi na orientacijsko zahtevno, dvodnevno krožno turo osvajanja najvišje gore Prokletij - Maja Jezerce, na kateri prehodimo več kot 30 kilometrov. Po vrnitvi v bazni tabor si vsi skupaj čestitamo in po kamniško proslavimo uspehe in srečne vrnitve vseh navez.

Napoveduje se poslabšanje vremena, zato se odločimo tabor zaključiti en dan prej. Pospravimo prtljago, poravnamo dolgove, naredimo skupinsko sliko in se podamo na dolgo pot proti Sloveniji.

20130801_grs_kamnik_tabor_ao_grs_kamnik_albanija_015

Spoznali smo čudovito deželo, odprava nam je uspela tako po človeški kot po alpinistični plati in mnogi se tja zagotovo še vrnemo.

Besedilo: Jure Tomelj

1. Odpravo so finančno podprli: AO, PD in GRS Kamnik
  2. Qatr Majat je ime, ki ga predlagamo za 4 vrhove med Maja e Malle in Maja Zabores
  3. Problem - Nje problem je bila fraza, ki se je najpogosteje uporabljala pri komunikaciji z domačinom Markom, ki govori le albansko. Ja...mi pa še to bolj slabo.
  4. Cene Griljc je že dopolnil častitljivih 80 let

Fotogalerija

Avtor/ica: Člani odprave

Alpinistična odprava AO Kamnik in GRS Kamnik - Valbona 2013

SOCIALNA OMREŽJA
Če ti je vsebina všeč, jo objavi na Twitterju in/ali FaceBook-u.