Naslednji dan ob 7:30 zajtrk in ob 9:00 smo že v centru, kjer nas pričaka Herbert Streibel vodja usposabljanja v centru. Razloži nam čemu je center v Bad Tölzu namenjen. Center je stavba v kateri imajo simulatorja dveh helikopterjev. Eden je fiksen na katerem usposabljajo reševalce za delo z EMV in pa vstop in izstop iz lebdečega helikopterja. Drugi simulator pa je v bistvu dvigalo, kakršne srečujemo v tovarniških halah, le da je namesto tovora pod dvigalom helikopter in sicer EC 135 kakršne v večini uporablja nemška reševalna služba. Simulator je opremljen z EMV. Vaje potekajo z operaterjem EMV in pilotom, ki kot v pravem plovilu vodi helikopter v vse smeri po hangarju. Simulator ima vgrajene močne zvočnike po katerih slišiš originalen ropot motorjev, ventilatorji pa poskrbijo za dodatno vzdušje vrtečega se rotorja.
Sledi dobra ura teoretičnega dela, kjer se seznanimo z njihovo opremo RL, delali bomo namreč z njihovo opremo za katero jamčijo brezhibnost in varnost. Oprema in tehnika reševanja se nekoliko razlikuje od naše, vendar pa je princip dela isti kot na naših usposabljanjih. Največja razlika je v uporabi drugačnih tipov helikopterjev. Pri tipu helikopterja EC 135 je EMV vgrajen na levi strani plovila, pri nas pa je nameščen na desni strani. Kljub vsemu smo novosti hitro osvojili in večjih problemov nismo imeli. Po teoriji smo se dogovorili katere vaje bomo opravljali. In tako smo opravili vaje kot so, vstop in izstop iz plovila v lebdečem položaju, delo z EMV na strmem terenu z uporabo vrvne ograje, delo z EMV in ponesrečencem v helikopterski vreči, kjer smo spoznali novo vrečo Tyromont, ki je bila deležna nekaj izboljšav in vrvico proti vrtenju. Vsa komunikacija med operaterje EMV in reševalcem je potekala z ročnimi signali, kar je bil kar dobrodošel segment pri opravljanju vaj. Ure v centru so hitro minevale oziroma kar prehitro, ker delati v takem okolju je pravi užitek. Vaje se lahko ponavlja, se spreminja scenarije reševanja, kar je v enem dnevu s pravim helikopterjem težko že zaradi omejenosti z gorivom, vremenom… Na koncu so nam še pokazali njihov sistem rezanja vrvi v steni in reševanje iz gondolskih kabin in dobili smo marsikatero idejo, ki bi jo želeli prenesti tudi v naš sistem reševanja.
Mimogrede, v hangarju je moč izvajati tudi vaje iz klasičnih reševanj v steni, z žičnic in reševanje padalcev z dreves.
Kot sem dejal, je dan prehitro minil in že smo bili na poti proti domovini z mislijo, da je bil tečaj osvežujoča popestritev za vse udeležence in pa seveda s pregrešno mislijo na tak center v Sloveniji.
Za GRZS Jurij Jeršin
Foto: Dušan Polajnar