Sidrišče
Iskanje
NOVICE

Objavil/a: Matjaž Šerkezi, petek, 14. avgust 2015, ogledov: 3917

Kaj jih žene v brezizhoden položaj

Kljub temu, da gorski reševalci nenehno svetujemo in opozarjamo, kako varneje v gore, nas vedno znova presenečajo ravnanja planincev, ki se v gorah podajajo na brezpotja, ki jim nikakor niso dorasli. S tem se spravljajo v nevaren položaj, ko jih lahko samo še korak loči od najhujše tragedije.
Nesreče v gorah dne 13. 8. 2015 vir: URSZR

Ob 9.01 sta se planinki zaplezali v Gamsovem skretu v Kamniških Alpah. Aktivirani so bili reševalci Postaje GRS Kamnik in dežurna ekipa GRS s policijskim helikopterjem. Reševalci so ju našli in s helikopterjem varno prepeljali v dolino.

Ob 13.10 se je nad domom v Kamniški Bistrici, občina Kamnik, pohodnik zaplezal na neprehodnem terenu. Reševalci Postaje GRS Kamnik so ga z vrvno tehniko rešili. Poškodb k sreči ni utrpel.

Neodgovorno in nerazumljivo je ravnanje planink, ki sta se nameravali povzpeti na Male Pode v Kamniških Alpah skozi Gamsov skret in sestopiti čez Žmavčarje, kljub temu, da tej turi niti slučajno nista bili kos. Vse, kar sta o njej vedeli, sta izvedeli iz spletnega portala, katerega imena ne bom navajal in zanj delal reklame, saj gorski reševalci menimo, da nekatere njegove novice in članki prinašajo več škode kot koristi.

"Zavili sva točno pri tistem balvanu, kot piše na spletu", je dejala ena od rešenih po tem, ko je bila s helikopterjem varno pripeljana v dolino.

20150814_grs_kamnik_intervencije_brezizhodno_002

Primer drugega neodgovornega in nerazumljivega dejanja je planinec, ki smo ga rešili iz težko prehodnega terena nad domom v Kamniški Bistrici. Na tem mestu smo v zadnjih letih reševali že tretjič. Ne da bi vedel kam, se je na slepo iz doline podal po hudourniški strugi Sedelščka. Ko je preplezal skok, za katerega je ugotovil, da se čezenj ne bo mogel več vrniti, jo je ubral iz struge v težko prehodno brezpotje. Nadaljeval je toliko časa, da se je znašel v brezizhodnem položaju, ko ni mogel več ne naprej ne nazaj.
"Saj bi vas poklical prej, pa nisem hotel, da bi mislili kakšna »p......« (slabič) sem, zato sem šel naprej, dokler je šlo", nam je dejal, ko smo ga iz nastale situacije rešili in varno privedli v dolino.

20150814_grs_kamnik_intervencije_brezizhodno_003

Gorski reševalci ponovno prosimo planince in ostale pohodnike, naj ne zahajajo v brezpotja, razen v primeru, ko so za to usposobljeni, imajo potrebne izkušnje in jih dobro poznajo.

Besedilo: Franc Miš
Na fotografijah je označeno kje sta obtičali planinki in planinec, foto: F. Miš in J. Volkar

SOCIALNA OMREŽJA
Če ti je vsebina všeč, jo objavi na Twitterju in/ali FaceBook-u.