Iskalna akcija strmoglavljenega letala

| Zapisal: GRS Kamnik

Turoben ponedeljkov dopoldan zmoti alarm. Pogledam telefon in zagledam nenavadno obvestilo: “Kontrola zračnega prometa, izgubili smo stik z letalom nad Veliko planino.”

Najprej potrdim odziv, nato pa preverim spletne kamere na Veliki planini. Sprva mislim, da ne delujejo, potem pa ugotovim, da je megla tako gosta, da se nič ne vidi. Na poti iz službe kličem domov in naročim termovko čaja. Doma se pripravim na dež in mraz ter se odpravim na postajo.

Na postaji se nas zbere še nekaj, nato se odpeljemo proti gondoli. Na Šimnovcu nas že čakajo reševalci in gasilci. Prepišemo koordinate zadnje znane lokacije in se odpravimo. Štirje se podamo od Zelenega roba proti planini Konjščica. Pot je ledena, piha, dežuje, vidljivost je slaba. Na poti se sprašujem, kako bomo v takšnem vremenu sploh našli letalo.

Srečamo ekipo gasilcev, ki so že preiskali en del terena in čakajo nadaljnja navodila. Medtem me pokliče Janez in dogovorimo se, da se vsi gorski reševalci čez pol ure dobimo na Konjščici. Ravno prav – do tja je deset minut hoje, vmes pa še preiščemo jugozahodni del poti proti koordinatam. Nahajamo se v bližini bivše lovske koče, ki je zdaj v lasti Fakultete za strojništvo iz Ljubljane, kjer sem zaposlen.

Matic in Haubi gresta raziskat širše območje, Tomaža pošljem naprej, sam pa rečem: “Grem še do koče pogledat, če je vse v redu.”

Približam se koči z južne strani in v snegu zagledam nekaj polomljenih desk. Sprva pomislim, da je sneg polomil skodle. Nato pa – šok! Nemogoče! Hiša je presekana na pol, letala pa nikjer.

Hitro javim Jerneju in ostalim lokacijo. Kmalu pridejo reševalci, gasilci in policisti. Opazimo nekaj kosov pločevine na strehi in nekaj na tleh. V prepolovljeni hiši je le kup zidakov in lesa. Poskušamo razumeti situacijo. Kje je letalo?

Razdelimo se v skupine in začnemo iskanje v domnevni smeri leta ter tudi v obratni smeri. Iskanje ne obrodi sadov – ni sledi letala, ni podrtega drevja, ničesar. Ko se že drugič vrnemo do hiše, s pomočjo gasilske termokamere ugotovimo, da je pod kupom materiala temperatura – 65 °C. Verjetno je tam motor, žal pa pilot najverjetneje ni daleč.

Hiša je nestabilna in nevarna. Počakamo kriminaliste, da prevzamejo kraj nesreče, nato se vrnemo domov. Stabilizacijo hiše so naslednji dan izvedli gasilci, nato se je začelo izkopavanje ostankov. Kmalu so našli tudi posmrtne ostanke pogrešanega pilota.

Kar se tiče reševalnih služb, je zadeva zaključena. Preiskovalce pa čaka še veliko dela, da poskusijo razvozlati vzroke nesreče.

Zapisal Aleš Hočevar,
fotografirali gorski reševalci Društva GRS Kamnik