Uspešno izvedli intenzivni tečaj varne vožnje

| Zapisal: Irena Mušič Habjan

Na AMZS Centru varne vožnje na Vranskem smo tečaj opravili v petih rundah. Tečaj so vodili inštruktorji vožnje AMZS, s strani društva pa je bil koordinator Matjaž Ravnikar. 
V prvem – teoretičnem delu tečaja smo obravnavali naslednje teme: 
• Počutje voznika pri vožnji
• Vplivi na izvajanje intervencijske vožnje
• Zbranost pri intervencijski vožnji 
• Pridobivanje in izsiljevanje prednosti
• Vrsta in vpliv pnevmatik pri vožnji
• Delovanje pogonov in pravilna uporaba pogonov pri vožnji
• Reakcijski čas in vplivi na pot zaviranja
• Reševanje v kritičnih situacijah 
• Prekrmarjenje in pod krmarjenje vozila
V praktičnem delu smo obravnavali naslednje teme:
• Pravilen sedežni položaj voznika, upravljanje in vodenje vozila
• Zavorna pot na različnih podlagah, vpliv sklopke pri zaviranju, prednosti in slabosti različnih pnevmatik
• Umikanje ali kombinacija umikanja in zaviranja ob pojavu nenadne statične ali dinamične ovire
• Pravilna vožnja v ovinku, pravilno usmerjanje pogleda, zaviranje v ovinku
• Pravilna reakcija ob drsenju zadnjega dela vozila v kombinaciji s pojavom nenadnih ovir
• Zaviranje in umikanje po klancu navzdol in prednosti štirikolesnega pogona pri vožnji navzgor
• Pravilno zaporedje vklapljanja pogonov
• Premagovanje ovir na SUV poligonu – uporaba blokade in prečenje grbine in doline
• Premagovanje strmega vzpona in vožnja po strmini navzdol
O izkušnjah tečaja so povedali: 
»Tečaj varne vožnje je bil zelo dobra izkušnja. Tam res vidiš, kako se avto obnaša v ekstremnih pogojih, ki jih običajno ne doživiš – če pa jih, se mnogokrat ne končajo dobro, ker nisi pripravljen na njih. To velja že za vožnjo po asfaltirani cesti, kjer na intervencijskih vožnjah vozimo hitreje kot običajno, pa tudi razmere mnogokrat niso idealne (dež, noč, …). Že začetna vožnja med stožci je bila prav zabavna, kjer me je gibanje in izbira pravega trenutka za zavoj spominjalo na smučanje med vratci. Še bolj posebna pa je bila terenska vožnja, kjer smo premagovali ovire, vozili s posameznimi kolesi v zraku in se tudi vzpenjali in spuščali po strmih klancih ter tako nujno uporabljali reduktor in tudi zaporo diferenciala. Zelo dobro je bilo tudi, da smo vsi preizkusili vsa naša GRS vozila v teh pogojih, ker se vsak avto obnaša malo drugače.«
Blaž Vrabec
»Ljudje, sploh tisti že v zrelih letih mislimo, da znamo in obvladamo skoraj vse. Tudi odnos avto-moški je stereotip, ki ga je težko ovreči. Prepričani smo namreč, da pri vseh prevoženih kilometrih v svojem življenju, obvladamo vozilo ‘v nulo’, da odlično odreagiramo na nepričakovane  situacije v prometu  in smo sploh najbolj primerni za voznika naših službenih terenskih vozil. Na poligonu , v simuliranih različnih situacijah vožnje, nas je inštruktor  varne vožnje hitro postavil na trdna tla. Zavorne poti, nagibi vozila, zdrsi na mokrem … so pokazali, da nismo tako suvereni vozniki, sploh v naših terencih, ki jih vozimo le nekajkrat na leto. Tako smo z mnogimi opravljenimi vožnjami spoznali, da ni najpomembnejše, kako hitro priti na mesto nesreče, pač pa da tja pripeljemo moštvo in opremo VARNO. Koristna iskušnja, ki jo priporočam vsakemu in predlagam da se takšne in podobne tečaje organizira tudi v bodoče.
Franci VrankarPripravil: Vladimir Habjan